Volgers

zondag 1 juli 2018

'De Makkelijke Moestuin' ... dat moet toch te doen zijn?!

Achter mijn stadstuintje ligt een parkje. Buren S. en R. zorgen daar al jaren voor een moestuintje. Ook ons boekenruilkastje bevindt zich in dit parkje, waar ik dan weer meter van ben. Soit, elke dag komen S. en R. zeker 2 x naar hun moestuin om hun groenten water te geven, te plukken, te zaaien, te wieden of mensen uit de buurt over dit alles te informeren. Vooral S. is enorm begeesterd door haar moestuintje.

Zo ontstond bij mij het idee om zelf een mini-moestuintje maar dan in een serre'ke aan te leggen. Ik zocht en vond eentje bij Genker Plantencentrum. En kocht potgrond speciaal voor groenten. In de Colruyt kocht ik zaadjes van peterselie en radijzen. Da's nu allemaal een 4-tal weken geleden. Ondertussen zijn de radijzen bijna allemaal klaar om te oogsten. De peterselie doet er iets langer over. Maar hij is wel uitgekomen (ik vreesde eerst van niet).

In mijn stadstuintje staan al jaren frambozen- en braambessenstruiken en veel kruiden. Ook een aantal aardbeien oogst ik elk jaar (soort van kleine aardbeien). Frambozen en braambessen kan ik maanden aan een stuk elke dag eten, zo van de struiken. Super!

Op de Handmade in Belgium markt in april kocht ik het boek 'De Makkelijke Moestuin' van een bekende blogger. Hieruit haal ik tips voor het zaaien en oogsten van groenten. Zalig naslagwerk. Leuke layout. Gewoon een must have!

Zojuist oogstte ik mijn allereerste radijs (zie foto's hieronder). Ze mogen nog iets dikker worden maar zijn wel al superlekker. Zalig!

Het moestuintje van S. en R. in ons buurtparkje

Het moestuintje van S. en R. in ons buurtparkje


Mini-serre met peterselie en radijzen een week geleden
Mini-serre van Genker Plantencentrum

Mini-serre zojuist
Zojuist de allereerste radijs geoogst! Zalig toch?!

En ze proeft ook nog superlekker!

2 opmerkingen:

  1. Mmm niets zo lekker als groentjes vers geoogst uit je eigen tuin :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen