vrijdag 27 april 2018

Start tot run, hoe het begon ...

Vorige week kreeg ik eindelijk groen licht voor Start to run van m'n sportcoach Chloé en kinesist Koen! Eigenlijk kreeg ik een paar weken geleden al toestemming van Koen (na mijn allerlaatste behandeling van een reeks) maar Chloé had aangeraden om nog even verder te doen met m'n spierversterkende oefeningen. En dat kan natuurlijk nooit kwaad.

In augustus ben ik beginnen diëten, o.a. om terug te kunnen lopen. En in september begon ik met workouts bij Chloé om m'n spieren te versterken voor het lopen. En ondertussen weeg ik 29 kg minder en heb ik bijna hetzelfde gewicht als toen ik 10 jaar geleden alle 27 lessen van Start to run uitliep (op 3 kg na). Ik startte toen in januari 2008 met lopen. Daarna ben ik nog, tot het echt koud werd, elke zondagvoormiddag mijn halfuurtje gaan lopen op een Finse piste in Hasselt. Een halfuur echt genieten!

Maar vorige week liep ik dus les 1 op dinsdagmorgen. En boy, dat deed superfel deugd! Het was enorm mooi weer wat des te fijner loopt. Ik ben vroeg genoeg vertrokken (8 uur) en had dus geen last van weinig zuurstof in de lucht.
Vrijdag ging les 2 iets minder goed maar eigenlijk toch nog beter als verwacht.
Vorige dinsdag was het frisjes en regende het een beetje maar gelukkig net niet toen ik moest lopen. Wel toen ik terug naar huis wandelde. Ik ga immers in mijn achtertuin lopen wat echt wel gemakkelijk is. Ik loop langs het kanaal en da's erg aangenaam, zo'n beetje wind af en toe.
Les 4 vanmorgen om 7.30 uur ging ook goed. Er waren stukken bij van 3 minuten aan 1 stuk lopen (wat voor mij de eerste keer van deze reeks was). Maar amai, het was koud! Tijd om een fatsoenlijk sportjasje aan te schaffen. Decathlon, here I come! :) Vandaag fietste ik dan maar naar mijn loopplek omdat het zo fris was.

Lopen geeft mij echt massa's energie. Ik loop op aanraden van Chloé en Koen voorlopig slechts 2 x per week. En dan doe ik nog 1 workout per week. Met de app Start to run zou je eigenlijk 3 x per week moeten lopen. Maar ik denk dat ik het ga houden op 2 x lopen en 1 workout per week. Want 4 x sporten per week, daar heb ik geen tijd voor omdat ik 's morgens wil sporten. En je moet tussen elke sportdag een rustdag inlassen.
En mijn deeltijdse job roept ook nog ;). Ik werk namelijk 29 uren per week.  

Dinsdag-, vrijdag en zondagmorgen zijn dus mijn sportmomenten. En ik geniet daar 300% van.
Het afvallen gaat nu, sinds ik loop, iets sneller. En da's natuurlijk ook een meevaller!

Ik heb mijn ding gevonden! :)

Les 3 van Start to run (frisjes en een beetje regen): wel veel zuurstof in de lucht!
Les 2 van Start tot run met supermooi weer! Genieten zo 's morgens vroeg als het nog aangenaam weer is om te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten