Volgers

dinsdag 9 augustus 2016

Cadeautjestijd: waarom ik graag cadeautjes koop en hoe ik ze kies

Het maakt niet uit voor welke gelegenheid, ik koop graag cadeautjes voor mensen. Voor mensen uit mijn nabije omgeving, voor familie, voor vriendinnen, voor collega's, ...

Ik doe dat graag omdat ik dan moet nadenken over hen. Wat doen ze graag? Wat zien ze graag? Waar houden ze zich mee bezig? Voor ik helemaal lijk op Jambers, ... Lees vooral verder *wink wink*

Pinterest, Facebook, Twitter en Instagram zijn weleens stiekeme bronnen. Natuurlijk ook waar 'de slachtoffers' vaak (of heel af en toe. Hint hint) over babbelen.

Iets wat ik heel graag geef, is natuurlijk een boek. En dan nog liefst aan kinderen. Dan kan ik in de kinderafdeling van de boekhandel gaan snuisteren. Wat ik sowieso al graag en vaak doe. Elk jaar koop ik op de Boekenbeurs een prentenboek voor mezelf. En mijn werk bestaat ook deels uit jeugdboeken ingeven in een bibsysteem. Ik werk dus (ja, je had het al door) in een bibliotheek. Sommigen wisten dit natuurlijk al.

In Hasselt heb ik zo mijn favoriete adresjes om cadeautjes te gaan zoeken ...

Qui

Spulletjes, meubels, juwelen, ... in Scandinavische stijl.

So Sweet

Vooral kleding maar ook een collectie spulletjes in retrostijl

 Paplou

Een zalige winkel van een oude schoolvriendin en haar zus. Veel kleding van minder bekende merken maar ook spulletjes, kaarten, juwelen, ... Super leuk!

Ertegenover vind je Sessa, eveneens van de twee zussen.

Kleding en spulletjes van net iets andere merken en iets minder fluffy, iets strakker, minder retro van stijl dan Paplou.

Grimm


Ja, je leest het goed, een splinternieuwe boekhandel in Hasselt. En wat voor eentje! Grote liefde hier!

Gigawsing

Voor vinyl/cd's moet je bij 'Luc van de Gigaswing' zijn, een man met een onmetelijk geheugen wat betreft muziek en muziekgeschiedenis. En ontzettend veel vaste klanten, waarvan hij dan ook nog eens hun muzieksmaak kent.

De adresjes komen allemaal uit my hometown, Hasselt, maar natuurlijk ga ik ook graag op cadeautjeszoektocht in andere steden zoals Gent, Antwerpen, Leuven en Brussel. Waar ik ook veel leuke winkeltjes weet liggen.

En jij: koop jij graag cadeautjes? Waarom? En wat zijn jouw adresjes?

4 opmerkingen:

  1. Emily puck vind ik ook een leuke winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Emily Puck is idd een leuke winkel! Maar ik houd eerder van de stijl van Oui.

      Verwijderen
  2. Ohja ik maak zo graag cadeautjes..inpakken is ook zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen