Volgers

zondag 11 oktober 2015

Vinyl en een platenspeler

Ik denk niet dat ik er al over geblogd heb: mijn voorliefde voor vinyl. Oftewel mijn liefde voor platen en platenspelers die door lief in mijn leven is gekomen. Lief en ik zijn nu al zes jaar samen. Toen ik ooit voor de eerste keer in zijn appartement kwam, was zijn prachtige platenspeler het eerste wat mij opviel. Ik weet nog dat ik toen zei "super mooi!!!".

Later kocht hij nog 1 oude platenspeler die bij mij in de living staat:


Hij werkt niet meer maar hij is toch prachtig, niet?

Onlangs kreeg ik de oude platenspeler van mijn ouders. Ze hebben hem van begin jaren '70. Super toch?!
Lief gaat eerst testen hoe het geluid is. Daarna probeert hij zelf de nodige dingen te herstellen. En als dat niet lukt, zullen we hem moeten laten nakijken door een professional. Misschien best eerst een offerte laten maken. Want de naald en nog iets moeten al sowieso vervangen worden.

De platenspeler met de versterker.

De twee bijhorende boxen.

Dan nog wat foto's van mijn platen:

Mijn collectie Sigur Rós platen.

Al mijn platen. 17 stuks.

Circe, m'n laatste aanwinst (gisteren). Circe bestaat o.a. uit twee leden van Sigur Rós. Prachtig album!!

Op naar een grote platencollectie en een goed werkende platenspeler met fantastisch geluid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten